ORGANIZACJA I ZASADY NAUKI ZDALNEJ
Organizacja pracy – informacje ogólne:
- Nauka zdalna odbywa się z zachowaniem obowiązującego planu lekcji, jednakże spotkania online trwają 30 minut.
- Zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, koła zainteresowań i inne zajęcia dodatkowe odbywają się zdalnie.
- Zajęcia zdalne, realizowane na platformie Teams, z opcją wykorzystania połączeń wideo, audio.
- Obecność ucznia na zajęciach jest obowiązkowa i odnotowywana w dzienniku elektronicznym.
- W przypadku nieobecności nauczycieli uczniowie mają tzw. „okienko”.
- W przypadku zagubionego lub niedziałającego hasła do Teams należy skontaktować się z wychowawcą.
- Uczniowie i rodzice są zobowiązani do bieżącego sprawdzania informacji w dzienniku elektronicznym i wiadomości na stronie szkoły.
- Konsultacje nauczyciela z rodzicami odbywają się po wcześniejszym ustaleniu mailowym lub telefonicznym formy i terminu – zdalnie poprzez konto dziecka na platformie Teams.
Zakazane jest nagrywanie i rozpowszechnianie utrwalonego podczas lekcji wizerunku i głosu nauczyciela oraz uczniów.
Zasady pracy zdalnej dla uczniów:
- Dbamy o siebie i swoje miejsce pracy zdalnej: wietrzymy pokój, dobrze się wysypiamy, a przed lekcjami jemy śniadanie, korzystamy z toalety. W trakcie zajęć pamiętamy o nawodnieniu organizmu. Przerwy pomiędzy łączeniami wykorzystujemy na rozluźnienie, wstanie od biurka i zjedzenie drugiego śniadania.
- Punktualnie dołączamy na kolejne lekcje, widoczne w kanale przedmiotu w formie zorganizowanego spotkania.
- Mikrofon uruchamiamy tylko podczas wypowiedzi, co zminimalizuje zakłócenia dźwięku.
- Do odpowiedzi zgłaszamy się przez podniesienie „łapki” dostępnej w Teamsach.
- Regularnie sprawdzamy wiadomości i zadania na Teamsach .
- Wykonując prace zadane przez nauczycieli pamiętamy o staranności i terminowości, dbamy aby przesyłane zdjęcia prac były czytelne.
- Uczniowie do komunikacji wykorzystują czat, nie tworzą grup.
- Problemy techniczne, organizacyjne, inne zgłaszamy wychowawcy klasy.
- Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania zgłaszamy na bieżąco nauczycielom.
- Pamiętamy o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji.
- W razie potrzeby komunikujemy się za pomocą dziennika elektronicznego z panią pedagog Wiolettą Somnicką i panią psycholog Joanną Bożek.
Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa w Internecie.