Gimnazjum nr 10, Szkoły dla Dzieci Niedosłyszących, VI Liceum Ogólnokształcące, IX Liceum Ogólnokształcące w dniach 9-13 marca 2015 r. przeprowadziły projekt edukacyjny
pt. "Tydzień Równości". Projekt ten realizowany był w ramach ogólnopolskiego programu "Szkoła Równego Traktowania" Fundacji im. prof. Bronisława Geremka, z którą nasze szkoły nawiązały współpracę.   Nauczyciele koordynatorzy brali udział w szkoleniach prowadzonych przez prawników, trenerów antydyskryminacyjnych i innych specjalistów zajmujących się
tą tematyką.  Pan wiceprezydent Gdyni,  Bartosz Bartoszewicz objął projekt „Tydzień Równości” swoim patronatem.

Celem projektu było uświadomienie uczniom potrzeby przeciwdziałania przejawom wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Zależało nam na współpracy młodzieży gimnazjalnej
i ponadgimnazjalnej oraz uczniów słyszących i niesłyszących.  Projekt przewidywał zadania
w zakresie przeciwdziałania dyskryminowaniu osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym oraz kobiet, szczególnie w sferze zawodowej i ekonomicznej.

         W ramach realizacji projektu przeprowadzone zostały następujące działania:

  • warsztaty na temat dyskryminacji osób niepełnosprawnych i jej przeciwdziałaniu
  • filmowa sonda uliczna nt. dyskryminacji niepełnosprawnych
  • debata oksfordzka o pozycji kobiet w społeczeństwie
  • warsztaty przeciwko przemocy.

Finał Projektu miał miejsce w Sejmie RP w maju 2015 roku, podczas którego szkoły otrzymały odznakę „Szkoły Równego Traktowania”.

W roku szkolnym 2015/2016 kontynuujemy wspólne działania pod hasłem „Szkoła Równości”. Projekt ten jest kontynuacją „Tygodnia Równości” realizowanego w marcu 2015 w ramach „Szkoły Równego Traktowania”. Tematyka projektu obejmuje przyczyny oraz przejawy i skutki dyskryminacji i związanej z nią przemocy w środowisku szkolnym. W tym roku pragniemy skupić się na zachowaniach dyskryminacyjnych w relacjach „uczeń – uczeń” oraz włączyć młodzież w prowadzenie warsztatów dla młodszych uczniów. Cennym walorem zaplanowanych działań jest uczestniczenie w nich młodzieży słyszącej i niesłyszącej w wieku gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym, która często spotyka się ze zdarzeniami o charakterze dyskryminacyjnym, nie umie ich jednak zidentyfikować. Po raz pierwszy pragniemy włączyć w działania uczniów klas V-VI szkół podstawowych. Celem zajęć jest wyposażenie uczniów i nauczycieli w instrumenty ochrony przed dyskryminacją i związanej z nią przemocą.